tisdag 6 januari 2009

Nya planer

Jag hade stora planer för jullovet i år. Förra året skrev jag finliret på C-uppsatsen så jag var lite, lite upptagen. I år skulle jag vara helt ledig i en vecka utan varken tentaångest eller uppsatsångest. Jag skulle leka med barnen på dagarna, blogga på kvällarna och kanske ta mig ett glas vin.

Den 19 december klockan 16.00 började så äntligen barnens jullov. Den 19 december 16:30 kräktes Ellie. Den 19 december 16:45 kräktes Gustav. Sedan kräktes resten av familjen. Med andra ord började jullovet toppen. Sedan började jag jobba och somnade oftast samtidigt som jag nattade barnen.

- Nej, jag lovar...jag ska inte somna i kväll! Vi kan sitta uppe och kanske kolla en film? lovade jag maken som förgäves har väntat uppe på mig.
I kväll har jag därför en ny strategi. Blogg och ett glas vin innan nattningen.


Inga kommentarer: