torsdag 23 oktober 2008

Jag har slutat! Hurra!!!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och hoppat av lärarutbildningen!

Resten av livet kommer att ägnas mindre åt att uppfostra andras ungar och mer åt flashiga uteluncher med viktiga kunder. Eller nåt åt det hållet i alla fall... Hade jag varit liiiite mer taktisk hade ett avhopp innan sista ansökningsdatum för nästa termin varit smart. Men nu var jag inte det så nu blir det plan B - jag ska bara komma på den.

Är det någon som vill anställa en fd lärarstudent så går det utmärkt att göra det men jag vill definitivt ha den flashiga utelunchen och en schysst lön! I och för sig skulle jag just nu lika gärna kunna jobba med att sortera potatis eftersom barnen ändå är sjuka konstant. Som potatissorterare skulle jag inte behöva sortera en endaste liten potatis - bara fylla i VAB-papper från Försäkringskassan. Och torka snor förstås.

Inga kommentarer: