tisdag 3 mars 2009

Bananskal

Jag har ju sagt upp bekantskapen med både Jante och Luther det här året och det går faktiskt förvånansvärt bra. Dessutom har jag insett att många bra saker i livet verkar hända av en slump - eller tack vare ett litet bananskal om man så vill.

Därför har jag nu börjat att kasta små bananskal omkring mig och helt plötsligt har jag halkat in på massor av olika saker. Jag har till exempel lyckats fixa en praktikplats på reklambyrå - hur flashigt är inte det jämfört med lärarjobbet?!

2009 är därför, från och med nu, officiellt mitt Bananskalsår.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

och jag satsar på räkmacka! ;)

Äjj-Käjj sa...

Jahaaa, bananskaaal. Ok. Tack!

Anonym sa...

Åh, det låter härligt med bananskal, passa på o köp en triss eller nåt =)

Anonym sa...

Heja, så roligt!! Men, bananskal låter lite för mycket som att du inte hade med saken att göra, och det är jag övertygad om att du har!! :-)

När du inte behöver ditt bananskal mer kan du ju slänga det i riktning hitåt!

Jag skaffade mig en PT sa...

Minmina: Jag kastar bananskalen med en välriktad precision åt det håll jag vill halka. ;-)

I bland halkar jag dit jag vill men gör jag det inte är det ju trots allt bara ett bananskal!