fredag 2 oktober 2009

Skadedjur


Jag misstänker att vi har råttor hemma.

Eller ett barn som äter morötter på fel ledd. Och banan. Och korv.

Det får mig att tänka på ett norskt program som gick på tv för ett tag sedan. Den kvinnliga programledaren åkte runt i norska familjer och kollade in hur de fick vardagen att fungera.

I en familj pratar hon med mannen samtidigt som han brer sig en nacka. För varje ostskiva han skär blir osten snedare och snedare. Till slut utbrister programledaren fascinerat och med mycket värme i rösten att ''det är så män är - allt de gör blir litt fel!''

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hemma hos oss har vi "Gylfen och Dragaren"... som smygäter i skåpen, smutsar ner och förstör saker.
Länge leve låtsaskompisarna!

Mina sa...

Så kokande arg jag blivit om en manlig programledare intervjuat mig medan jag strök eller sög av min man och sagt något liknande. Förstå!

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Vilket kön hade programledaren?