onsdag 7 oktober 2009

Skypad

Jag är så otroligt high tech att jag har skaffat mig Skype. Nu kan ungarna prata med mormor och mormor kan äntligen förstå vad Gustav menar när han slutar prata och börjar peka istället.

Dessutom kan vi köra vårt grupparbete på distans och det är ju skitsmidigt när en bor i Örsundsbro, en på söder och två i de norra förorterna. Nu sitter jag till exempel i godan ro och väntar på att bli uppringd.

Nackdelen med Skype är att det krävs lite förberedelser innan man kan svara. För att vara lite schysst mot kursarna har jag satt på mig en BH, en tröja och sedan tänkte jag diska också. Men sedan kom jag på att jag kan vrida datorn så att disken inte syns.

Ha.

1 kommentar:

Jenny sa...

Okej. Det där var et genidrag. Att vrida datorn. Frågan är om det funkar för brösten också. Eller... kanske man kan vrida brösten så att man lägger dem bak på ryggen eller nåt. Så ser det inte så störigt ut. Dvs om man nu inte pallar klä på sig.
Annars tycker jag generellt att naket är fint.