onsdag 23 september 2009

Ännu färre mammapoäng

Selma har ju skaffat sig en ny kompis som hon hänger med. Man skulle kunna säga att jag har kvalificerat mig som en mindre bra mamma enligt den familjens måttstock. Den sista tiden har jag i alla fall skött mig. Främst för att jag aktivt har undvikit dem. Det är faktiskt inte så lätt som man kan tro när barnen går i samma klass.

I dag gick det inte längre. Pelle träffade på mamman som upplyste honom om att CD:n med fylleri-teckningar (inte vuxna fylleri-teckningar) som vi fick låna var just det.

Ett lån.

Dessutom för över en vecka sedan.

"Det vet jag inget om" fick Pelle erkänna och sedan snabbt flika in att jag självklart kommer att lämna tillbaka den omgående. Och, nej, en egen bränd skiva behövs verkligen inte men tack för att du frågar. Sedan flydde han.

Men vi ville inte ens låna skivan från början. Helt plötsligt stod människan i hallen med en CD vi fick låna. "Jaha...eh...oj...eh...vad snällt" sa jag till mamman när hon lämnade fram den. Sedan la jag upp den på en hylla och där har den legat sedan dess.

Hur ska jag komma ihåg att jag har lånat något jag inte vill ha?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Det kan du inte komma ihåg. Hon ville bara klättra på mammastegen i och med utlånet av skiva. se igenom fasaden, klös lite lätt på den fina ytan ska du se att där under döljer det något som liknar dig och mig. Och alla vi andra vanliga halvbra morsor. Skrapa lite på ytan bara ska du se att det finns skräp under cd:skivor och hembakata bullar. Förmodligen hittade pappan fylleriteckningarna efter han p-surfat på natten. Eller mamman.

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

äh! skit i henne! fylleri cd lät ju skittrist!

du skulle ju kunna dra något i stil med "ja vi använde ju aldrig cd:n eftersom vi vill begränsa barnens tid framför datorn". Och om tråkmamman frågar vilka aktiviteter de då sysslar med så kan du ju dra det där med bygga koja i skogen, baka eller spela spel. Att sedan deras unge påstår att ni är datanördar hela familjen får ju stå för henne- barn hittar ju på så mycket tokigt!

Mina sa...

Du gör rätt som aktar dig tycker jag! Hemsk människa vad det verkar! Rätt sätt av henne hade ju varit att låna ut CDn och sen aldrig mer påtalat dess existens men också bli sur för att hon inte fått tillbaka den och hädanefter agerat lite passivaggressivt och hållt sig på sin kant! Att en del inte fattar nånting!