onsdag 2 september 2009

Ska du med och tentaplugga på skolan, Sandra?

- Nej, svarade jag. Det tar för lång tid att åka så jag missar så mycket pluggtid. Jag måste verkligen utnyttja varje sekund jag har till att plugga eftersom jag jobbar i helgen.

Saker jag har gjort i dag:

1) Tagit ett långbad.
2) Laddat upp datorn.
3) Tittat på medan datorn laddas upp.
4) Diskat.
5) Letat efter barndomsvänner på Facebook.

6) Funderat över hur man slipper se allt folk har för sig på Facebook.
7) Kollat om posten har kommit.
8-14) Kollat om posten har kommit.
15) Läst DN sport.

16) Reflekterat över hur tråkigt det är att läsa om sport.
17) Ringt mamma.
18) Ringt syrran.
19) Ringt brorsan.
20) Ringt försäkringskassan.

21) Bokat in ett företagsmöte inför exjobbet.
22) Mejlat HR-chefen på Axfood och berättat att jag borde få ett diplom. Eller ett jobb i alla fall.
23) Funderat över om man kan chansa lite på tentan.
24) Väntat på leveransen från Mataffären.

25-32) Aktivt väntat lite mer på leveransen på Mataffären.
33) Funderat på varför killar hänger på Youtube så mycket.
34) Skrivit meningslösa listor på bloggen.
35) Ringt företag inför exjobbet.

Pluggat? Inte så mycket.

7 kommentarer:

Danitra sa...

Vad pluggar du? Vad ska du bli?

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag läser på IHM Business School till kommunikations- och marknadskoordinator. Jag är klar i december och då ska det kommunikationskoordineras en hel del.

Jag hoppas att jag har förstått vad det är vi egentligen ska göra på jobbet vid det laget.

Just nu känns det lite luddigt.

Danitra sa...

OK.

Vad gör man då? Är det kul?

Jenny sa...

Jaha. Det var därför du ringde. Jag borde ha anat att det var tenta på gång. Vi hörs väl igen om en månad eller så.

Nina sa...

Känner igen det där!

Jag skaffade mig en PT sa...

Danitra: Det man gör är att se till att företagets/organisationens interna och externa kommunikation är så tydlig och effektiv som möjligt så att affärsmålen kan nås.

Det kan vara lite olika beroende på var man jobbar men eftersom jag även har pedagogik skulle jag gärna jobba med utbildning i någon form - men inte i skolan.

Catharina sa...

Det låter som när jag jobbar hemifrån... "klart jag kan jobba hemifrån, bara jag har en tydlig uppgift jag ska göra klart"...

Jo tjena! Bara om jag har en yxa hängandes över mig!

Men jag SKA bli bättre!!