tisdag 22 september 2009

Kära Örebroare!

Visst var det er vackra stad jag besökte igår! Vi fick en otroligt snabb sightseeing från Drottninggatan ända ner till Rosalis där vi åt lunch innan vi hastade tillbaka till Drottninggatan.

Rätt svar på bloggtävlingen är alltså Örebro och den souvenir jag fick med mig är alldeles äkta Örebrogrus som anonyma Helene vinner. Jag misstänker att Helene har fyra barn och därför inte är i så stort behov av just grus men en vinst är en vinst! Väljer hon att avstå vinner Danitra gruset, som hon i och för sig skulle kunna plocka upp själv från Drottninggatan så slipper vi frakten, men så snåla är vi ju inte.

Så Helene, var skickar jag gruset?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,gruset kan du ge till någon som behöver det bättre. Jag har endast två barn men grus blir det indraget ändå. Tack ändå. :-)

/Helene

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Äh. Varför har jag alltid sån otur??

Jag skaffade mig en PT sa...

Magda: Det är för att du inte ska få för dig att du ska ha en menskopp. Den är av ondo.

För att inte tala om hur mycket den läcker.

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Kommandomamman: Ny avatar! Och du vill att vi ska tro att du är "lite elak" (som du skrev i din tidigare pres) med det där leendet! Fin var den iallafall. Eller fin är DU kanske man säger!

Tror nog inte det är fel på vare sig din anatomi eller koppen, du har väl bara satt in den på sniskan?

Mina sa...

Jag undrar lite hur du kan skilja mellan gruset från Örebro och det du hittar i Väsby? Borde inte Örebro kunna producera mer typiska souvenirer?
Å Helenes vägnar protesterar jag mot den ynkliga och felaktiga vinsten!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Souvenir

Jag skaffade mig en PT sa...

Det har du rätt i Mina. Lite ynkligt är det allt.

Jag ska ordna något bättre.

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Kommandomamman: Jag har ett tips på souvernir! Tänkte att det där med gruset kanske var för att du har dåligt med pengar just nu? Isåfall är en annan billig souvernir att helt enkelt spela in en örebroare på band och ge bort! Deras dialekt är vansinnigt rolig och Helena kan få sig ett skratt istället för en massa grus!

Man skulle ju även kunna tänka sig något typ av bildcollage till bandet, om du hittar en ful örebroare. Jag tror helt klart på idén att göra narr av dialekten iallafall!

Danitra sa...

Ha ha!

Helene tackade nej så då är priset mitt!!

Jag skiter i vad det är för skit, jag har VUNNIT NÅGOT!!

Wohoooo!

Mina sa...

Danitra kan få vinna att vara örebroaren på band! Men det är nästan så att vi alla måste få ta del av souveniren via youtube då! :-D *gör alla till vinnare* :-)