lördag 5 september 2009

Rädda skator

Ibland får jag en bra idé men oftare får jag sämre idéer som att servera soppa till middag. Min man får också bra idéer som att servera frukost på sängen till mig men ibland får även han sämre idéer men jag har lovat att inte berätta om de sämsta idéerna.

Igår fick han en bra idé (tyckte han själv). Han skulle skrämma en skata som promenerade utanför vår ytterdörr på jakt efter lite sopor att käka till frulle.

- Ställ dig i köket och kolla när jag skrämmer skatan! sa han.

Snäll som jag är ställde jag mig i köket för att kolla in den rädda skatan. Samtidigt som jag ser Pelle sätta sig på huk bakom dörren redo för att ge skatan en hjärtattack ser jag skatan obekymrat promenera iväg till grannen. Dessutom ser jag att en granne kommer gåendes på gångvägen utanför vårt hus och inser att hon kommer att vara precis utanför vår dörr när Pelle utför sin skat-attack.

Ett vrål senare ser jag en rädd granne hoppa jämfota ett par meter upp i luften. Dessutom ser jag en generad man mumla något om att skrämma skator samtidigt som han försöker dra ner skjortan för att dölja kalsongerna.

Jag är så glad att jag inte varnade honom.

3 kommentarer:

Marre sa...

hahhahahahahaha tack för skrattet och att du inte varnade honom mohahaha

Osloskånskan sa...

Men varför filmade du det inte?

Marina sa...

Åååå herregud så roligt!!!! Första ordentliga skrattet idag och klockan är 16.28.
TACK!