måndag 2 februari 2009

Bonus

Nu på morgonen fick jag lite extra egentid - nästan helt egen i alla fall. Planen var att stiga upp 06:00 och sedan bege mig till mitt nya liv som KY-student. Men eftersom Gustav tyckte att det var morgon redan halv sex har jag fått mig en bonushalvtimme.

Så vad gör man med den tiden då?

Rapporterar inför VårRuset? Varför inte.

Motion: En hel långpromenad på 1,5 timme. 30 minuter av dessa var i Gustavtakt och då kom vi ungefär 300 meter. Jag avslutade med 30 m löpning. Meter alltså - inte minuter.

Kost: Jag har läst att man ska kolhydratladda inför långlopp så det har jag gjort. Jag har hunnit med både McDonald's, kanelbullar, kakor (jo, jag åkte och hälsade på mamma över helgen), chips och så avslutade vi söndagen med en pizza.

Motivation: Nja, det lätt maniska har gått över så nu kör jag på ren envishet. Sedan tackar jag min lyckliga stjärna, Gud,Universum eller vem som än vill lyssna, för att jag har en mycket god vän som föreslog VårRuset i stället för Tjejmilen som var min ursprungliga plan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men ... är det inte så att tjejmilen är mycket mer accepterat att man går banan runt ? Bara namnet på "ert" lopp gör ju att man känner en viss hets att rusa ... eller ? Har själv gått Tjejmilen (snabbt visserligen och sprungit på slutet) två gånger men har inte vågat anmäla mig till Vårruset ...

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag räknar kallt med att det är alldeles för många tjejer med i VårRuset för att man skall kunna rusa.

Jag hoppas innerligt det i alla fall.

Ting sa...

Vårruset har flera avgångar.
Man kan "lunka" runt också! ;O)
Och det brukar vara jävligt trångt på grusvägarna.