tisdag 24 februari 2009

Ordning och reda

I bland blir jag mycket nöjd med mig själv. I går var jag väldigt, väldigt nöjd med mig själv eftersom jag kom i håg Selmas gymnastik. Varannan vecka har nämligen 5-åringarna på dagis gymnastik i skolans gymnastiksal och de ska då ha med sig en frukt och en vattenflaska.

Upplägget är tänkt att vara en liten övning inför skolan då de ska ha med sig gympakläder, frukter och dessutom komma ihåg att ta med sig alla lappar hem från fröken. Jag tycker att det är fint att barnen redan nu får vänja sig vid att förklara för fröken att mamma och pappa har glömt. Igen.

Men i går kom vi ihåg! Mobilens larm var inställt sedan månader tillbaka och larmade i god tid. Frukten hade jag i och för sig glömt men det fanns morötter som jag lite snitsigt fixade till morotsstavar. En sekund senare hade jag trollat fram vattenflaskan som låg under soffan och sedan var det klart! Jag lade till och med ner några extra morotsstavar ifall någon annan mamma hade glömt bort att det var gympa-vecka. Jag vet ju hur det är och man kan faktiskt inte komma ihåg allt!

Extra nöjd hade jag varit om vi hade läst på anslagstavlan på dagis. I en dryg vecka har det tydligen stått att gymnastiken är inställd på grund av att de byter golv i gymnastiksalen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh neeej!! Är det "lagen om alltings jävlighet"? När du äntligen kommer ihåg nåt!! ;o)