fredag 6 februari 2009

En bra plan är allt!

Selma vill gärna ha lite hjälp när hon skriver brev. I klartext innebär det att hon dikterar och jag skriver. Dagens brevskrivning var till den stora kärleken Jesper. "Skriv så här mamma", börjar hon. Lydig som jag är börjar jag sedan skriva: V-Ä-L-K hinner jag med innan nästa instruktion kommer.

- Välkommen, välkommen på mitt kalas min kära Jesper, mässar hon och låter som en försäljare på TV-shop. Jag är sex år och du får gärna komma på mitt kalas. Det blir inga pusslekar. Inga pusslekar alls. Jag har lärt mig min läxa. Jag ska inte pussa dig!

Vid det här laget är jag på O-M-M.

- Skriv igen att jag inte ska pussa honom, mamma!

- Jag skriver för fullt här Selma, svarar jag och plitar ner E-N samtidigt som jag försöker komma ihåg vad hon har sagt - ordagrant. Jag i min tur har nämligen lärt mig läxan att det inte finns något som helst utrymme för förkortningar eller tolkningar av vad det är hon har sagt. Exakthet är en dygd för Selma.

- För om du skriver att jag inte ska pussa honom så kommer han! förtydligar hon.

Bollen är hemma. Selma ska inte pussa Jesper.

- Fast vet du mamma...när Jesper kommer ska jag pussa honom, säger hon och skrattar lite ondskefullt - märkbart nöjd med sin plan.

Evil. Evil. Evil.

6 kommentarer:

Ting sa...

Smart!
Hahaha!

Anonym sa...

hehe jag var tvungen att kopiera detta till min blogg. Skrev självklart vartifrån det kom och att det finns ännu mera roligt härifrån att läsa...Hoppas du inte tog illa upp av det.. gjorde du det får du säga till så tar jag självklart bort det....

Tack för en underbar blogg.. :D

Anonym sa...

Ohhh jag undrar såååå varifrån hon kan ha fått det ondskefulla draget???

Inte är det väl mamsingen hennes heller??? Nääää

Låtom oss skylla på pappan

Jenny sa...

Nej, nej, nej! I denna helgonlika familj finns ingen ondska! Allt kommer från hennes moster!!!! Fy faaaaan vad roligt. Vänta jag ska bara ta mig upp från golvet dit jag ramlade ner när jag doooog av skratt! Så, nu är jag uppe! Alltså, hon är underbar!!!!! Fan, vad roligt! Jag dog av skratt!

Västgötskan sa...

Låter som hon kan komma att passa i en framtida dokusåpa, genom att konspirera på hög nivå! :-D

Anonym sa...

Gud. Det där påminner ju om hur jag träffade min man!