onsdag 17 september 2008

Nu har jag surfat...

Jag har fått en utmärkelse av Blue som gillar min blogg och det tackar jag för såklart! I utmärkelsen ingick att man skulle ge den vidare till 7 andra bloggar och det här har ställt till med huvudbry... Jag har inte tid att läsa andras bloggar, ärligt talat hinner jag egentligen inte med den här heller, och de få jag faktiskt läser har redan fått sin egen kedjebloggsutmärkelse.

Så nu har jag tillbringat kvällen med att leta efter de 7 perfekta bloggarna att kedjebloggsbomba men lyckan har inte stått mig bi. Det finns rätt många bloggare här i bloggosfären och de bloggar om både stort och smått. Men för er som inte orkar ge er ut på jakt så ska jag här ge en liten rapport om hur det står till i bloggvärlden just nu.

Idag, den 17 september, har väldigt, väldigt, väldigt många unga småbarnsmammor varit på Öppna Förskolan med Lova, Tindra, Vilma och Maja. Där har de träffat andra unga småbarnsmammor med sina respektive Lovor, Tindror, Vilmor och Major. Sedan gick de hem och åt lunch, drack kaffe och bloggade lite och det tyckte de var kul. Majas mamma åt också en kanelbulle. Det tyckte hon var gott och visade bilden på bullpappret. Fast hon ska inte äta en imorgon.

Andra bloggare har varit kreativa och använt det svenska språket på ett nytt sätt. Vad sägs om chocklad, ingridienser, tidnings skörd och matrialet. Stavfelen i sig är egentligen kanske inte så roliga - om man inte vet att skribenten på sin blogg offentliggör att hon ska hålla en skrivarkurs på sin blogg.

En annan bloggare undvek alla former av skiljetecken...förutom...tre...punkter...som...å andra sidan...fanns i överflöd. Hon skulle laga kyckling....till middag...gott...och...länge...sedan tydligen...fast i somras åt hon ...köttsoppa...

Vidare har en bloggare sorterat kryddorna och sedan bloggat om att hon sorterat dem - med bildbevis och allt! En annan bloggare lade sina linser på nattduksbordet i går kväll istället för i linskoppen.

Och jag som trodde att jag hade tråkigt!

7 kommentarer:

Trileia sa...

Ha..ha..jag..tror..jag..är..den..med..punkterna..fast..jag..brukar..bara..använda..två..åt..gången..

Trileia sa...

Fast vi åt ju pänkäjks till middag.
Ska sluta mata barnen, de kan fan laga middag själva i fortsättningen. Så jag kan surfa.

Anonym sa...

Hmmm känner mig lite träffad där med punkterna dårå.... fast jag brukar använda FLER än tre i taget. Hihihi

Är medveten om det men tycker att eftersom jag brukar undvika matrial o dursch o andra konstiga stavningar (tror jag iaf :S) så är det helt ok.

Kryddsorteraren har jag också varit in hos... (oups tre punkter på rad) men minns inte i vilket sammanhang

Kan du inte köra med man_måste_smaka_av_allt-köret då? Det var mina ungar intutade i när de var mindre. O när de hade kompisar på besök så lät de som små minijag båda två. Hahaha jättekul liksom men samtidigt så tror jag att det är ett bra sätt. För smaka betyder inte att man måste äta sen. Man har smakat o kan få chans att upptäcka nyheter.

Äh, låter som värsta supernanny nu.

Anonym sa...

Trileia: Vid behov kan du alltid visa var kylskåpet bor, mer behövs nog inte.

Blue:Supernannies är toppen, jag vill ha en egen! Men jag har lekt Jo Frost en gång. Det funkade sådär.

Anonym sa...

Alltså... (tre prickar, hihi) med risk för att låta inställsam o fjäskig.

Läser ditt inlägg o ler varenda gång. Läser det igen o ler igen. Det är bara så träffsäkert.

Gillar din humor. =)

Fjäsk, fjäsk, fjäsk, fjäsk... nej visst ja... det var ju prickar det skulle vara... fjäsk...fjäsk...fjäsk.... hihi

Anonym sa...

Jag vill gå skrivarkursen! Den verkar innnåvvativ, typ. Tror du att det är för sent att anmäla sig?

Anonym sa...

Gud, så mycket Leffebloggar du hittat! :-D