onsdag 17 september 2008

Vad tror hon att vi äter...

Dagens middag, den klassiska spagettin med köttfärssåsen.

Ellie tar glatt av spagettin, häller sedan på ett par deciliter ketchup och känner sig nöjd med det. Jag var inte lika nöjd med det, det liknade inte tallriksmodellen alls - och den ska ju tydligen vara bra, så jag föser demonstrativt fram skålen med köttfärssås till henne. Hon stirrar misstänksamt på såsen och avfärdar den sedan med en fnysning.

- Jag äter inte maskar! förtydligar hon innan hon hugger in på den ketchupdränkta spagettin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett tips för att slippa framtida "mask-kommentarer" - När köttfärsen är stekt (innan man blandar med krossade tomater mm.) Kör den i mixern ett par varv - Det ger en slätare konsistens och jag kan omöjligt tänka mig att det förstör näringshalten (snarare borde den öka eftersom barnet då äter - kanske ...)
// Helena