måndag 15 september 2008

Ny omröstning

I den förra omröstningen frågade jag efter ert favorit-kommando. Inte oväntat vann "Sluta!" stort. Jag håller med, det är verkligen användbart och kan yttras på många effektfulla sätt, allt i från det Sluta! som kvids fram av ett skrattande barn som kittlas, till ett Sluta! som väses fram genom sammanbitna käkar och där det inte råder någon som helst tvekan i det lämpliga att följa uppmaningen.

Nu är en ny omröstning aktuell och jag undrar om ni har börjat låta som er mamma än? Och jag säger än för vi ska alla den vägen vandra - tro mig. Och inget ont med det - jag älskar min mamma - men det är ändå något oerhört skrämmande i att upptäcka att man helt plötsligt invaderas av en annan människa så till den grad att man har blivit denna!

Och till alla män därute som läser bloggen - frågan gäller er två också - för ni låter säkert också som era mammor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadå... fast kanske inte så mkt i bemärkelsen att jag använder samma ord o röstlägen utan mer de här andra ljuden.

Jag kommer på mig med att skratta som hon. (hugha, läskigt)
Det här lite halvt gutturala ljudet som hon har när hon koncentrerar sig kan undkomma från min hals också... så jo jag låter som min mamma även om det kanske inte var det här du menade med frågan

Anonym sa...

Jo, det var nog just såna här småsaker jag tänkte på. Eller ord och fraser man upptäcker att man använder som bär sin mammas signum.

Eller gester för all del, Pelle upptäckte en dag att han går precis som sin pappa...