onsdag 19 november 2008

Dags för en reality check kanske

Jag har varit på en gruppintervju för den där utbildningen jag hemskt gärna vill gå. Det var en märklig upplevelse och jag kan inte alls avgöra om det gick bra eller dåligt. Jag har dock bestämt mig för att det nog gick bra och att det är rekryterarna som är usla och inte jag som suger om det skulle vara så att jag inte kommer in.

Efter pärsen var jag tvungen att akut ringa en vän för att berätta om mötet. Jag inleder med att berätta vilka som var där:

- Nio personer var vi totalt. Några äldre på 36, 38 någonting men sedan var de flesta i min ålder - runt 23 ungefär kanske.

Här tystnar jag mycket snabbt och tänker efter. Äldre...Vänta här nu... Jag är inte 20+ längre....

Och sedan slår det mig. Jag tillhör ju för fan gruppen "Äldre" med mina 34 år!

Hur hände det här? Och framförallt när?! Är det någon som vet?

2 kommentarer:

Chrissan sa...

haha!
Är också 34 men ser mig inte heller som äldre...ja äldre är ju de kring 40, eller hur!?

Anonym sa...

Det där händer mig också väldigt ofta, jag "glömmer" titt som tätt att jag passerat trettio. ;)