fredag 28 november 2008

Hur man får barn att somna

A-K har lagt märke till att många föräldrar har svårt att få barn att somna. Hon inte bara uppmärksammar det mycket vanliga problemet utan ger även en lösning. Det är alltid bättre att komma med lösningar än problem. Det vet alla chefer (läs mammor).

Enligt min erfarenhet så somnar barn allra bäst efter ett rejält slag i huvudet. Nu pratar jag förstås inte om medvetna slag i huvudet för då snackar vi barnmisshandel och om barnmisshandel tycker vi inte. Alls.

Nej, nu pratar vi om självförvållade skador så ni behöver inte kontakta socialjouren alls. Självförvållade skador händer ofelbart när barn har blivit övertrötta och springer runt, runt i huset i en väldans fart. Till slut ramlar de eller springer rätt in i en vägg (jag vet inte hur de missar den - den har alltid stått där) och då behöver den gode modern - eller fadern för den delen - bara samla ihop den gråtande högen, trösta och natta. Plättlätt.

Annars har jag testat alla sömnmetoder och de har alla funkat - till slut...

3 kommentarer:

Chrissan sa...

jag säger bara stesolid. ;0)

Jag skaffade mig en PT sa...

Stesolid låter bra! Kan man köpa den på den där braiga sajten de gör reklam för på TV?

Äjj-Käjj sa...

Ja, om min superenla metod ( jag fattar alltså fortfarande varför inte fler testar den? ) inte funkar så skall jag testa klubbning.

Eller överdosering av receptbelagd hostmedicin. Också väldigt bra och enklare att förklara bort än Stesolid.