fredag 21 november 2008

Synda eller inte?

I dag hade jag en deadline kl. 15:00, men eftersom jag är en kommando-mamma är jag effektiv ut till fingerspetsarna även som student, vilket nu har gett mig 3 timmar över att spendera innan barnen egentligen skall hämtas på dagis.

Då är samvetsfrågan om de ska hämtas tidigare eller inte. Just nu är det inte aktuellt eftersom två av tre ligger och sover men ska de hämtas före eller efter mellanmålet?


Vän av ordning tycker nog innan "för det kan ju vara mysigt att äta mellanmål tillsammans". Och det skulle man ju kunna tro om man inte tar med Gustav i beräkningen förstås. Han har precis bytt från en barnstol (med den stora fördelen att han kunde spännas fast) till en juniorstol som han inte kan spännas fast i. Erfarna mammor vet vad som händer när barn upptäcker att de helt plötsligt har frihet att själva bestämma.


De rymmer.


Snabbt.


Tror jag får passa på att utnyttja de tre extratimmarna till att läsa boken jag ska ha läst till på måndag helt enkelt. Då blir vän av ordning nöjd eftersom jag studerar (även om det kanske mer är att "studera" eftersom det är Liftarens guide till galaxen jag ska läsa).


Det känns viktigt att göra vän av ordning nöjd.



2 kommentarer:

Trileia sa...

Liftarens guide till galaxen är en av de roligatse böckerna jag har läst.
Den läste jag när jag var fjorton och bodde ihop med hela familjen i ett hus på landet. Ljudet färdades snabbare i det huset än på alla andra ställen här på vår jord, vilket innebar att jag var tvungen att mosa in massa täcke i munnen för att inte alla skulle vakna av mina hysteriska fnissningar.

Trileia sa...

Vad menar du med att livet fortsätter även om man inte bloggar.
Nu fattar inte jag.. :P