onsdag 26 november 2008

Inga taxöron i alla fall

- Mamma, dina tuttar når ända ner hit, säger Selma och pekar på min navel.

- Ja, men det är ju bara för att jag sitter i badet, muttrar jag lite stött till svar. Annars är de ju inte såå långa!

- Nej, när du har BH på dig ser de ut som bollar.

- Fast nu ser de ut som kaninöron, fortsätter hon eftertänksamt och inspekterar dem noga.

Tur att man inte är så pryd längre. Tre vaginala förlossningar och en spiral senare så känns det inte så jobbigt att bli stirrad på av en 5-åring av samma kön.

- En upp- och nervänd kanin! utbrister hon glatt.

10 kommentarer:

dynamit sa...

Åh. Så underbart!

MMS sa...

Underbar kommentar!

moi sa...

Åhhh gud vad kul! Haha! Unge! Ja, tur att man inte är så pryd ;P

Anonym sa...

Ja barnen kan verkligen leverera den svidande sanningen. ;)

Trileia sa...

Barn är ljuvliga. Min dotter påpekade en gång att hon nästan fick in hela handen i min navel (magen är fortfarande degmjuk efter graviditeter och annat). Tur man är härdad :-D

Chrissan sa...

Du vet... av barn får man höra sanningen...;0)

Anonym sa...

Haha vilken skön kommentar!

Anonym sa...

Haha, vilken härlig kommentar! Barn är verkligen sig själv och kan uttrycka sig på ett sätt som ingen annan kan...

Gin/Ginny sa...

hahaha.. klockrent! *gläds åt att min dotter inte kan prata än* ;P

Jag skaffade mig en PT sa...

Vaniljlatte: Snart börjar hon...