onsdag 12 augusti 2009

Åh herregud


Hoppas vintern kommer snart. Med mycket snö.

8 kommentarer:

furman sa...

Du tigger ju om stryk, hajar du det!? Be om snö....fan jag skulle åtminstone kunna bryta arm med dej när du skriver sånt där.



(jag har lågt blodsocker, förlåt)

Anonym sa...

Bosse Rappne kan slänga sig i väggen!

Jag skaffade mig en PT sa...

Furman: Men vår häck! Vår häck! Den är en spillra av sitt forna jag. Grannarna kommer att kalla oss häckmördare för evigt. Vi kommer att vara tvungna att flytta om inte snön kommer snart.

Den kan ju komma lite lokalt över vår häck bara.

furman sa...

Äh! Kom på bloggträff istället för att bry dej om en häck! (och har du inte åtkomst till min blogg så kan du få det, eftersom vi ska träffas snart!)

Helena m. 4 sa...

Du K-mom , gick han på knä och klippte eller ? Den är ju hyffsat låg (och jag vidhåller att den verkar ha ont nu). Finns det inte spray-snö i butikerna? nån' kanske har lite kvar på lagret ...

Jag skaffade mig en PT sa...

1) Om det ska bli en bloggträff får det bli på en Finlandsbåt. Då kommer inte jag att märkas bland alla fyllekärringar.

2) Alltså. Först var häcken grön och fin. Sedan fick Pelle låna en häcksax av grannen, elektrisk i stället för vår vanliga klipp-klipp-klipp-variant.

Sedan blev häcken sned. Och mindre. Och lite snedare och lite mindre och nu är det bara ett häckskelett. Ungefär som min hårklippning på sommarlovet mellan trean och fyran.

Jenny sa...

Hahahahah!!!!Gud vad det är svårt att skratta tyst utan att hoppa i sängen. Men det mäste man när man ligger mellan sina två sovande barn, annars vaknar de och skriker och beter sig. Men, vad jag skulle komma till var att jag kommer ihåg när Maggan klippte dig. Eller, nej, det gör jag faktiskt inte, men jag kommer ihåg att efter Maggan hade klippt dig "klart" (fniss fniss) så gick du in i en garderob och sen kom du inte ut!!! På skitlänge!!!Fniss.Hahahahhahahha, fy fan vad roligt!!! Nej, f´låt. Det var ju inte kul alls. Inte då. MEN NU!!!!! Hahhahahahah1!!

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag kommer mest ihåg att jag rymde hemifrån. Till kullen precis utanför porten.

Och sedan kommer jag ihåg att de tvingade mig att kolla mig i spegeln.

En direkt följd av hårklippningen blev också att jag var tvungen att brotta ner Roine dreggel första dagen i den nya skolan. Annars hade jag aldrig överlevt en dag i den hooden.