onsdag 26 augusti 2009

Mellanmål


Jag har rymt. Efter två dagar med sjuka barn är jag utmattad. Speciellt eftersom barnet ifråga (jag hade berättat att det var Gustav om det inte var så att han kunde känna sig utpekad) inte är speciellt sjukt utan mest är en smittohärd.

Men nu har jag flytt fältet. Om jag hade varit lite snart hade jag tagit med mig den lilla rosa och bloggat om hemorrojder som jag lovade för skitlänge sedan. Men det gjorde jag inte så nu ska jag käka kladdkaka och sedan kräkas lite. Eller i alla fall må lite illa för den var sjukt stor.

Men lämna en bit då? Ja, det hade man ju kunnat göra. Men, ärligt, jag har ju betalat för den. Som om man skulle slänga det sista lådvinet bara för att det smakar lite jäst.

7 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Slänger mat gör man inte, det vet ju alla. Hellre lite illamående.

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Ang. lådvinet så är det ett helt glas kvar i boxen om man klipper upp påsen. Bra vá?

Jenny sa...

Snyggt att få in hemorrojder och skitlänge i samm mening. Va?! Är de sjuka? Då får du vabba. Från skolan.

Äjj-Käjj sa...

Haha, jag är nu inne på det där sista glaset i lådan. Urkramat. Dessutom har det kommit småflugor i glaset. Men näe, man slänger ju inte.

Knaada sa...

Haha, du skulle ha läst ett gammalt inlägg jag har om att det inte blir billigare för att det tar slut.

Jag lägger en länk även om det ser jävligt cheesy ut :)

http://www.knaada.com/2009/08/det-blir-inte-billigare-for-att-det-tar-slut/

Berit Brynja sa...

Vad då?
Blir inte ett finare vin, om det får stå?
Alkoholhalten blir väl i alla fall högre?
Eller...

Jag skaffade mig en PT sa...

Flygis - Man kan inte vabba från skolan. Man kan vara hemma och komma efter men man kan inte vabba.

Magda - Jo, påsar har klippts upp.

Äjj-Käjj och Osloskånskan - Man ska inte slänga. Det är miljöovänligt.

Berit - Jag tror på lagring.

Knaada - Jag tror att det blir lite, lite billigare.