lördag 8 augusti 2009

Alternativa bloggar

När jag hade mitt kommandomammeuppehåll funderade jag starkt på att starta några alternativa bloggar. Shitvadjaghatarkunder.blogspot.com var en stark kandidat ett tag. Vad är det som får människor att undra när man stänger och sedan svara att "Ja, men vad bra då kommer jag tillbaka då." Eller:

- Är det här allt ni har? undrar den sura överklasstanten medan hon snörper på munnen.
- Nej, vi har en hemlig disk bakom köket men det är bara för speciella kunder. Inte sådana som du, har jag lust att svara då.

Men min hatfavorit är ändå ringklockan som kunderna kan ringa på om vi är i köket eller kanske bara gömmer oss för dem tills vi stänger. Inte för att vi någonsin skulle göra något sådant. Så klart inte. Men låt mig ändå ge dig som kund ett litet råd, ett plingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingpling på klockan kommer garanterat inte att ge dig extra bra superservice.

2 kommentarer:

Mina sa...

Hej. Så skönt det känns just nu att jag inte litade nog på dig för att ta bort dig ur readern. Välkommen tillbaka :-)

Jag skaffade mig en PT sa...

Tackar. Jag kanske borde skicka ut ett pressmeddelande eller något?