torsdag 13 augusti 2009

Hur många känner ni?

När jag var liten var jag den enda människan i hela universum som hette Sandra. Alla andra ungar hette vanliga namn som Anna, Sara och Karin. Det dröjde tills vi hade flyttat till Uppsala innan jag hörde en annan mamma ropa på sin dotter som också hette Sandra. Det var på dåvarande B&W, en stormarknad som numera är Coop Forum. En plats som för alltid finns i mitt hjärta.

Ja, i alla fall om jag var lagd åt drama queen-hållet. Men det är jag ju inte så Coop är faktiskt bara en stormarknad även för mig.

Mina barn har en mycket lättare uppväxt än min traumatiska uppväxt. Gustav i alla fall. Det är ju han och kungen liksom, och katten förstås. Ellie lär väl kanske ha det tuffare men Selma känner redan tre stycken Selma. Hon själv, Selma på pengen och Måns Zelmerlöw.

2 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Måns kommer för alltid i detta hushåll att heta "Zemmelröv" i efternamn - det går ju inte att uttala hans riktiga utan att bryta tungan.

Jenny sa...

Alltså. Jag gillar inte riktigt att Zemmelröv är tillsammans med den där Marie. Det är lite för snyggt alltihopa. Inte naturligt. Inte bra. Jag har velat få ur mig det där ett bra tag nu.