fredag 29 augusti 2008

Nu ska jag berätta en hemlighet...

Och det är riktat till alla män (genusmedveten som jag är så får jag erkänna att detta trots allt verkar vara ett könsbundet problem) och det är att toalettpappersrullar inte byts automatiskt - det är någon som måste göra det!

Jag vet inte vad det är med män och byten av toalettpappersrullar men de två verkar inte kompatibla för fem öre. Jag menar, hur svårt kan det vara? Är man den som tar det sista toalettpappret så är byter man också till en ny rulle. Bytet är heller inte färdigt förrän den nya rullen sitter i hållaren! Det räcker alltså inte att bara påbörja en ny rulle och sedan lämna den på golvet, på toaletten, på handfatet, eller ännu värre - försöka trycka fast den i hållaren ovanpå den gamla, tomma rullen som fortfarande sitter kvar!

Och när jag ändå har er på tråden - ett mjölkpaket som är tomt ska inte tillbaka in i kylen - det ska slängas! Det gills inte att spara en halv tesked på botten av tetran, den räknas officiellt som tom då!

P.S. Är det någon kvinna av biologiskt, upplevt eller konstruerat kön som känner igen er så får ni också ta åt er naturligtvis - allt i jämställdhetens namn...

1 kommentar:

Anonym sa...

KÄnner igen allt, min man och mina barn gör likadant, eller de gör inget alls vad gäller toarullar!!

Däremot har familjen lärt sig att spara den där lilla mjölkskvätten. För är det något som jag blir galen av så är det när jag inte får mjölk i mitt thé. För mig räcker det med den lilla, lilla skvätten som finns i botten av mjölkkartongen!!! :o)