fredag 29 augusti 2008

Vad tror hon att vi äter här hemma egentligen?

Ellie äter inte lamm på pinne och det kanske man kan förstå, alla gillar ju inte kött - eller sockervadd heller för den delen så det må ju vara hänt - men vid mellanmålet idag började jag undra vad hon tror att vi bjuder på för mat här hemma.

Det serverades smörgåsar och fil med Havrefras, inga konstigheter, men eftersom hon brås på sin mor och gärna spiller så passade jag på att hälla upp filen åt henne vilket accepterades. Smörgåsen accepterades också utan problem vilket inte alltid är fallet eftersom Ellie "kan själv" . Problemet dök upp när det var dags för Havrefrasen... När jag har hällt upp dem i filen så tittar hon förnärmat först på tallriken och sedan på mig och utbrister:

- Jag vill inte ha lego mamma!

Inga kommentarer: