fredag 29 augusti 2008

Vad tror de egentligen?

Det är roligt att lura fjortisar, de tror på allt! Nähä...? Asså, vaddå? Är det så där typ sant? På riktigt asså? Nä, men guuuud vad taskigt, asså?

Då är det bara att gravallvarligt bekräfta att jo då, så är det. Sedan kan man nöjt se hur löpelden sprider sig om människor som låter kattungar bo i minimala glasburkar, eller att det inte kommer att gå några bussar på hela sommaren eftersom bensinen tagit slut, att de inte ska få några lov eller vad man nu kan tänkas komma på.

Tonåringar har nämligen ingen riktig koll på världen eftersom de är så självupptagna, det är därför det är så lätt att ljuga för dem. Men vill man ha det riktigt kul med en fjortis är det bara att berätta att det inte fanns mobiltelefoner när vi växte upp (nu förutsätter jag helt fräckt att du liksom jag inte är tonåring längre...). Studera sedan de bestört uppspärrade ögonen och munnen som avslöjar chocken och därefter fjortisens krampaktiga tag om sin mobiltelefon och le sedan lite åt deras naivitet.

I förrgår berättade jag det för granntjejen som är 9 år och som blev genuint ledsen för min skull. Efter att ha beklagat det faktum att jag växte upp med telefonkiosker istället för en nalle tillade hon:

- Och ni hade inte TV då heller, va?

Fast riktigt så gammal är jag faktiskt inte...

Inga kommentarer: