fredag 29 augusti 2008

Tupperwareburken är kommen!

Och så har burken kommit!

Eller, burk och burk, det är en jätteskål med lock, tättslutande såklart eftersom det är Tupperware och det är tydligen väldigt bra om man ska ta med sig skålen nånstans. Och det är säkert jättebra - det är bara det att skålen är STOR och absolut inget man slänger ned i handväskan för att ta med sig någonstans oavsett om locket sluter tätt eller inte. Nej, ska den här skålen transporteras någonstans så krävs det en hockeytrunk!

Men, jag är rätt nöjd med mitt inköp ändå. Barnen verkar gilla brödet jag bakar och skålen är lätt att diska och jag måste ju bara spara massvis med pengar på att baka mitt eget bröd tänkte jag. Så jag började räkna...Eftersom jag är rätt slö av mig så jag har hittat ett recept där man får ut fyra limpor per bakning vilket känns både effektivt, rationellt och bra på alla sätt och vis. Dessutom behöver man inte knåda degen vilket gör att brödbaket faktiskt har en chans att bli av...

Priset per limpa blir ungefär 8 kronor per limpa om man bakar på 1 påse rågsikt och 2 påsar brödkryddor, vilket är ungefär halva priset mot en Skogaholmslimpa, så jag sparar ungefär 30 kronor per brödbak. Eftersom burken kostade 289 kronor behöver jag baka nästan 40 limpor innan burken börjar betala sig. Jag har än så länge bara orkat baka fyra omgångar så nu har jag 24 limpor kvar...

Är det någon som är intresserad av att köpa lätt begagnad bakskål från Tupperware förresten?

Inga kommentarer: