fredag 29 augusti 2008

Saker jag trodde när jag var liten

När jag var liten trodde jag att:

- vindrutetorkare hette vindruvetorkare. Jag förstod aldrig varför.

- min storebror talade sanning när han sa att jag skulle få gå på cirkus om jag rullade mig i leran under gungorna. Det gjorde han inte.

- min storebror (ja, samma typ som ovan...) och min kusin hade blivit piskade blodiga och fått salt strött i såren för att de hade pallat morötter. De blev inte piskade men de hade fått en smörgås eftersom " de var så hungriga att de måste stjäla sig mat".

- alla som hade svarta handskar var bovar (det var så på TV, man fick alltid bara se ett par handskbeklädda händer stjäla juvelerna) så jag fick panik när mamma körde bil med svarta handskar på sig. Hon fick ta av sig dem.

När jag var tonåring trodde jag att:

- jag visste allt.

(Recycled)

Inga kommentarer: