torsdag 8 januari 2009

Familjeekonomi

Eftersom både jag och Pelle studerar har vi inte det fetaste bankkontot i Universum. Som en början på det nya året har jag därför bestämt mig för att den saken ska ändras på. Budgeten är gjord och till skillnad från tidigare år så ska vi följa den.


Matkontot tenderar ju att dra iväg med tre barn så nu ska jag inventera lågprisbutikerna i vår omgivning. Vi har ingen Willys i närheten, men däremot en Lidl, PrisXtra och Coop Forum. Lidl är närmast och även om det är en mycket märklig affär är det ofta sjukt billigt där.


I dag tog jag en sväng förbi Lidl och inhandlade bland annat tysk köttfärs (ingen höjdare, köper en annan i fortsättningen), grönsaker (väldigt bra) kycklingfilé (färsk, svensk och till ett vrakpris). Dessutom köpte jag O'boy till barnens stora glädje. Vi har sällan det hemma eftersom de blir lätt överenergiska av socker - för att säga det snällt...


I Lidls O'boy-variant var det, förutom vanligt socker, även extra druvsocker tillsatt vilket stolt deklarerades på framsidan. "+Druvsocker"



Toppen! I morgon ska barnen få surfa på choklad- och sockervågen hela vägen till dagis!

4 kommentarer:

Erotiska Roger sa...

Tjing för att sticka tidigt imorgon

Jag skaffade mig en PT sa...

Eller hur...

Västgötskan sa...

Jaså, druvsocker är nåt att stoltsera med..? Ha ha!

Jag skaffade mig en PT sa...

Västergötskan: Ja, sockerdebatten har nog inte nått Lidl än.

Barnen var glada i alla fall! :-D