torsdag 1 januari 2009

Var jag är?

Jo, på jobbet. Eller på väg till eller från jobbet. Eller på lunch.

Under jullovet ska jag nämligen jobba heltid ett par veckor och jag undrar redan när man får träffa sina barn som heltidsarbetande. Jag har ju studerat sedan tidernas begynnelser (ungefär...) och är van att styra min tid själv. Vill jag någon gång hämta tidigare på dagis så gör jag det. Och vill jag det inte så gör jag det inte. Enkel ekvation.

Men nu är det andra tider minsann. Stämpelklocka, schemalagda raster och busstider att passa. Och vilka tider det är sedan... I morgon går bussen 04:58 vilket faktiskt är mitt i natten. För att se det positivt så kan jag berätta att det är otroligt vackert den tiden på natten med knarr under sulorna och snö som gnistrar i månskenet. Dessutom är det kul att jobba, ha arbetskamrater, få julklapp för att inte tala om hur kul det är att få lön.

Blogga hinner jag däremot inte men håll ut! Snart är deltidsjobbet ett äkta deltidsjobb och jag kommer återigen att ha tid att bekänna mina synder för er.

4 kommentarer:

Erotiska Roger sa...

Så det är där du har hållit hus. Tyckte att det har varit ovanligt lugnt här hemma

Jenny sa...

Jag kan betala full deltidslön till dig om du bara bloggar hela dagarna. Eller halva, förstås. Eller, min man betalar såklart. jag har ju inga egna stålar.

Anonym sa...

Att jobba heltid, vara mamma och blogga är nästan en omöjlighet. Om man nu inte bloggar på arbetstid, förstås. =)

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag borde skaffa mig ett jobb som ger bloggmöjligheter. På det nuvarande finns inte en tillstymmelse till Internet.

Flygvärdinnan: Det gå självklart bra att ge mig pengar för att jag ska blogga. Det går också bra att se till att någon annan ger mig pengar för att blogga.