fredag 23 januari 2009

Lite egentid

I bland får man en stund ensam med något av barnen. En stund där man kan få lite extra kvalitetstid och barnet i fråga är så där extra gulligt och mysigt att man känner sig som en supermamma som verkligen har lyckats med sina barn. P

Pelle har haft mycket kvalitetstid med Gustav den sista tiden - uteslutande på natten. Han har faktiskt haft så mycket kvalitetstid med Gustav på natten att han tyckte att det var dags för mig att få åtnjuta den förmånen så det gör jag nu - och bloggar lite samtidigt. Effektivitet och simultankapacitet är mina andranamn. Jag är ju kvinna för guds skull!

Dessutom har jag hunnit läsa nanny Anne-Lies råd om hur man handskas med 5-åringar som pendlar mellan att vara 15 månader och 15 år. Rådet är i alla fall att man kan ge guldstjärnor när saker har funkat. Efter 5 guldstjärnor kunde man få gå på badhuset till exempel.

Vi testade guldstjärnetaktiken i somras med vår dåvarande tonårs-wannabe men vi var nog lite snåla... Selma fick nämligen bara ett 1-kronas tuggummi för var femte stjärna hon fick.

Hm. Jag tror att vi är skyldiga henne ett årskort på Fyrishov.

5 kommentarer:

Bodil sa...

Menar du att Pelle klagar på att han får kvalitétstid på natten? Otacksamt tycker jag. ;)

Karin Berg sa...

va, kvalitetstid på natten som är såååå mysigt. ;-) Har inte Peller förstått det ännu, han borde känna sig priviligerad.

Jag skaffade mig en PT sa...

Vad kan man säga - otack är världens lön...

Anonym sa...

Jag skulle naturligtvis tacka och bocka för kvalitetstiden om det inte varit för att ryggen sätter stopp för detta. Ryggar brukar som bekant inte må så bra av att kavlitetstiden består v att tillrbiga nätterna på soffan somnandes barn

Petra C sa...

Ursäkta men jag måste få glädjas åt att det inte bara är vi som har en bebis-tonåring-snart-femåring i huset att dras med. Huvaligen!