måndag 19 januari 2009

Besiktning del 1

Vi har fått en kallelse till den årliga barnbesiktningen på BVC. Den här gången är det Ellies tur och för att förbereda oss lite på vad som komma skall har vi fått två formulär att fylla i. Det första formuläret handlar om "mat och rörelse".

Det börjar med enkla frågor som namn och personnummer och den biten kan jag. Sedan kommer "mat- och rörelsefrågorna"

Vad äter ditt barn oftast till mellanmål? Säkert bra mat eftersom det är dagis som står för den biten.

Hur ofta får ditt barn söta kakor, kex, glass, godis eller snacks? Rätt svar här är naturligtvis "sällan". Fel svar är "När jag vill läsa DN i fred".

Vem bestämmer vad barnet ska äta? Jag önskar jag kunde säga att det är vi föräldrar men Ellie äter inte lego, sniglar eller maskar. Men russin och lamm gillar hon.

Hur mycket uppskattar du att ditt barn sitter stilla varje dag vid TV, video/DVD och dataspel? Åh, det skulle jag verkligen uppskatta mycket!

Hur kommer barnet till förskolan? Ja, det undrar jag också ofta.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ha ha, klockrena svar! :-D

Tre stycken sa...

Hahaha, "när jag vill läsa DN ifred" är min favorit!

Anonym sa...

Hahaha, du är ju inte klok på en fläck!! ;o) Skulle ha varit kul att vara en fluga på väggen hos sköterskan på BVC om du skickat in DINA rätta svar!!!