söndag 11 januari 2009

Min nya bästis

Jag har fått en ny vän.

Den kostade bara 59 kronor och ska få bli min allra, allra bästa vän. Nu är det slut på att småspringa till bussen med en rosa plastmugg (utan lock...) från IKEA. Nu ska jag i stället lite världsvant promenera till bussen med min nya termosmugg till brädden fylld med kaffe. Sedan ska jag sippa där på sätet med min mugg och se hur avundsjuka alla på pendeltåget är på mig och min kaffe.


Det hade kanske låtit bättre om jag hade druckit latte men det gör jag inte.

Jag behövde verkligen en termosmugg för nu börjar min sista vecka som heltidsjobbare. Sedan går jag tillbaka till slackerlivet som student. Då behöver man i och för sig också kaffe. Men nu ska jag först stiga upp 04:00 varje morgon hela nästa vecka. Egentligen borde jag kanske få kaffe intravenöst för att orka men termosmuggen får duga.

Blir det lite bloggtorka beror det på att jag inte har lyckats att hålla mig vaken under nattningen av barnen. Jag gör sällan det.

6 kommentarer:

Jenny sa...

skit i läggningen!blogga istället och om du har en underbar termosmugg så kan du dricka kaffe under nattningen och hålla dig vaken om du prompt måste natta de små grynen.

Chrissan sa...

Lycka till med din nya kompis.;)

Trileia sa...

*flämt* Jag vill också ha en sån, jag behöver ingen, men jag VILL HA EN!

Anonym sa...

Termosmuggar...det är lyx för en småbarnsmamma på sorång. Jag kan sitta i bilen och bara njuuuta! En egen ,tyst stund...med kaffe...

Ha det gott och njut av sovstunderna!

Äjj-Käjj sa...

Åååh, termosmuggar.. Locket har gått sönder på min så jag kör engångs. Det är ju miljövidrigt och inte alls lika lyxigt som termosmugg. Men jag fyller snart år. En snygg termosmugg skall jag önska mig!

Grattis till din!

Barbabitch sa...

Under bar!
Vart har du köpt den?