söndag 28 december 2008

Jag är för gammal

Jag vet att det i min profil står att jag är "Framförallt ung. Och snygg.". Det stämmer inte. Det blir inte mer sant bara för att jag får visa leg på Systembolaget. Härmed erkänner jag officiellt att jag är alldeles för gammal (och snygg) för att ha ett arbete där man måste stå upp i åtta timmar.

Min kropp säger "Tack, men nej tack!" och hälsar att den föredrar att sitta i en ergonomisk stol för att i stället låta hjärnan arbeta.

Fast det är förbannat skönt när lönen kommer. Speciellt eftersom mitt extrajobb ger mig mer pengar än vad CSN gör.

Nu ska min värkande lekamen få en natts lindring innan jag beger mig till jobbet i ottan.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Du är inte för gammal, din vackra kropp bara vill jobba med nåt annat. Att du får visa leg på systemet säger allt!

Bodil sa...

Klart att du inte är för gammal! Ung och snygg, absolut!

Äjj-Käjj sa...

Finns väl även ungdomar som har ont här och där. Smärta är inget kvitto på hög ålder. Eller osnygghet!

MorsanMia sa...

Leg på bolaget det var längesedan.
Där emot köpte jag en kvarting när jag var 16..