fredag 19 december 2008

Vem fan är du?

Ni vet hur det är - man möter någon, hälsar, frågar hur det är nuförtiden och går sedan därifrån och undrar vem faan det där var. Är det ett gammalt hångel? En kompis kompis? Klasskompis?

När vi bodde i Solna stötte jag ofta på en kille som jag för mitt liv inte kunde placera. Hångel? Engångsartikel? (Se inte så chockade ut! Ni kan nog ni med...)

Jag kom fram till att jag nog inte vare sig hånglat eller haft mer intimt umgänge med snubben eftersom jag faktiskt inte hade något minne av det - även om just det kanske inte är en garanti för att det inte har hänt.

Men, tack vare min fjortisdagbok vet jag nu att det var "Perra" - Liljans kompis.

3 kommentarer:

dynamit sa...

Fyfan vad det är bra med dagböcker ibland alltså.

Men jag vet känslan. Det är så jävla jobbigt. För ett tag sen kom en kille fram till och sa att jag hade bitit honom i låret. Vi är polers idag.

The gemini sa...

Ja, det har man varit med om, men varför säger man inte bara, ursäkta jag har en hjärna av sågspon, men jag kommer inte riktigt ihåg dig??? Egentligen varför är det så pinsamt?

Anonym sa...

Hahaha senast igår träffade jag på en "snubbe" som jag inte kunde placera. Han kunde tydligen placera mig direkt men jag stod nog mest o såg ut som en fågelholk medan jag försökte få karln att passa in i nåt sammanhang.

Låååångt efteråt kom jag på vem han var.... det var så dags då.

Ingen engångsartikel utan en som bott i samma område som jag.

Folk får helt enkelt inte dyka upp i fel sammanhang där jag inte förväntar mig att möta dem för då minns jag inte var jag sett dem.