söndag 7 december 2008

Världens renaste tvätt

Med tre barn i familjen varav två är av kvinnligt kön och därför (tydligen) måste byta om ofta så blir det sjukt mycket tvätt. Vi försöker hålla efter men det går ju åt helvete eftersom hushållsarbete har en väldigt låg prioritet hos oss.


Därför kan det hända att det blir lite tvätt liggandes i maskinen i bland - eller ofta. Det löser vi genom att tvätta om den och bedyra inför varandra att i kväll, i kväll, tar vi hand om den. Sedan undviker vi varandra tills det är läggdags så att ingen ska påtala det faktum att det ligger blöt tvätt i maskinen.


Tvätten i maskinen just nu är inne på sin fjärde vända, dessutom väntar åtminstone sex IKEA-påsar på att bli tvättade.

Vi tar dem i morgon va?

9 kommentarer:

Chrissan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
dynamit sa...

Haha. Ren tvätt är underskattat.

Gin/Ginny sa...

Då kan jag slänga med våra kassar med tvätt.. du märker ingen skillnad ändå menar jag ;-)

Anonym sa...

Tvätt är tråkigt Ungefär som med disk ;-

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jenny sa...

Kasta bort tre av påsarna.Ingen kommer märka nåt!!!Så gör jag.

Anonym sa...

Tack för bloggtipset. Vilket guldkorn!! :)

http://bloggtipsarna.blogg.se/2008/december/ett-humoristiskt-och-bitskt-guldkorn.html

Anonym sa...

ÄNTLIGEN hittar jag en tvättstuga som en en kpoia av vår;-)

Tack, trodde helt enkelt jag var den ENDA i hela världen här ute som aldrig hiner med det där gigantiska berget av tvätt, som aldrig slutar växa:-D

Anonym sa...

Vi kan väl bilda klubb??? För här hemma brukar också tvätten valsa runt några extra gånger innan den slutligen kommer ur maskinen o delas upp i torktumlare o streck.

Jag tycker att det är sååå asatråkigt att göra det... o det är sällan som nån annan i familjen faktiskt tar på sig att hänga... o det värsta är att jag är sån jäkla pedant med (oj hoppsan... nåt som JAG är pedant med) hur tvätten ska hängas.
Den ska skakas ut o hängas slätt så det inte skrynklar sig för jag stryker inget. Ja möjligen en gardin eller duk när det ska fram men inga klädesplagg. Men iaf... det gör att jag nästan alltid kommenterar när nån annan hänger

O min mormor (vet inte om syrran också fallit i den gropen) stryker till o med gubbens kalsonger.