söndag 7 december 2008

Julfint

Jag får väl erkänna att jag ligger efter med julförberedelserna. Men i dag har vi både möblerat om och julpysslat. Barnen också till min stora glädje.

Selma har dekorerat våra fönsterbrädor med snören i vackraste vintervitt och pärlor i stark cerise som lite uppnosigt trotsar julhelgens rödgröna färgkod.




Gustav däremot tog sig an adventsljusstaken. Den har ännu inte pyntats så den ser lite kal ut. Det tänkte jag göra till fjärde advent tror jag - för nästa helg jobbar jag.



Nästa gång någon ifrågasätter min städning ska jag hänvisa dem till bloggen.
Som belöning för min städiver skall jag dricka ett glas vin eller två i kväll. Det tycker vän av ordning inte om för i Sverige dricker man rusdrycker enbart på fredagar och lördagar.
Så om vän av ordning tycker vi inte, som Häxan Surtant skulle ha sagt. Fast vi kan ju alltid låtsas att det är glögg.
Jo, jag fick visa leg på Systembolaget. Det var samma kille som frågade om leg förra gången jag handlade.
Jag kommer att välja hans kassa nästa gång också.

1 kommentar:

Äjj-Käjj sa...

Väldigt innovativt att pynta under fönsterbänkarna!