fredag 19 december 2008

Min egen stödgrupp

I dag har jag börjat smälta rotfyllningen men jag tänkte ändå starta upp min egen stödgrupp för rotfyllare - Anonyma Rotfyllon. Ni som vill vara med kan anmäla er i kommentarsfältet. I stödgruppen ska vi styrkekramas och tipsa varandra om hur man bäst tar sig igenom rotfyllningstiden.

I kväll ska jag , som ordförande i Anonyma Rotfyllon, se om alkohol verkligen skapar minnesluckor eller inte. Jag kommer därför att inta alkoholhaltiga drycker för att verifiera den påstådda effekten. Det rör sig alltså om ett seriöst vetenskapligt försök och inget vanligt vindrickande. Jag kommer att rapportera om hur det hela har förlöpt lite senare.

Fram tills dess får ni hålla till godo med ännu ett dagboksinlägg från den ljuva fjortistiden.

8 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Jag är på, helt klart.

Anonym sa...

Jag är självklart med! Är inne på min tredje rotfyllning på fyra månader. Tre med lyckligt slut. En med förjävligt slut.

Det jag tycker är värst är när de först tar en maskin och mäter djupet. Så säger tandläkaren tex; 22. Då vet man att de ska 22 fucking m.m. rätt ner under tanden! Det är rätt långt. Och sen börjas det gräva... Och tandläkaren njuter. Att få göra en rotfyllning är väl för dem som att en hora skulle få orgasm under arbetstid. Jag tror det.

Jag skaffade mig en PT sa...

Ni är varmt välkomna till Anonyma Rotfyllon båda två!

Burhönskillen: Jag lider med dig! Min tandläkare har vett nog att vara extremt diskret med borrar, tänger och filar.

Siffran 22 fick just nu en helt annan innebörd...

Anonym sa...

Kan bespara dig omaket att dricka, alkohol ger minnesluckor.....STOOORA...omman e ivrig.
God Jul å snapsa lagom

Jag skaffade mig en PT sa...

Ett gammalt fyllo: Frågan är väl om man kan glömma lite selektivt och saker som har hänt i nyktert tillstånd?

Chrissan sa...

Klart jag är med!
Ska bli spännande att följa kvällens utveckling...

Jenny sa...

Jag som i princip är färdig socionom, jag har snart läst en termin sociologi kan förklara närmare vad verifiering och falsifiering är. Om ni är intresserade kan jag blogga om detta.I korthet betyder det att alla teorier ska kunna falsifiers för att kunna vara sanna, enbart verifiering säger egentligen inget om hur trovärdig en teori är. Intresserade?

Jag skaffade mig en PT sa...

Flygvärdinnan: Ska bara komma på en teori du kan falsifiera. Jo, testa Universum-teorin!