tisdag 2 december 2008

MIn son kallar en tjej för hora!

Gustav är en pratsam liten gentleman på ett och ett halvt år.

Nä, nu ljög jag... Han är ingen gentleman alls faktiskt men pratsam är han och ungefär ett och ett halvt år. Det här med åldrar blir lätt lite flytande när man har mer än ett barn. När jag väntade Selma visste jag exakt vilken vecka, dag, timme och minut jag var i. Med Ellie visste jag att hon skulle komma runt jul (Nej, det gör ingenting med ett decemberbarn. Nej, det gör faktiskt ingenting on hon föds på julafton heller. Till sist - nej, vi kunde inte ha planerat det bättre.).

Gustav var beräknad till någon av påskdagarna så det var ju enkelt "Han kommer till påsk" var det bara att svara. Sedan fick man demonstrera sin dumhet när folk undrade om påsken var tidig eller sen i år...

Men nu var det ju inte åldrar som det skulle bloggas om utan Gustavs pratsamhet. Han kan massor av ord varav "mera" och "min" används mest frekvent. Framförallt "min". Dagisfröknarna berättade en dag stolt att Gustav kunde säga alla namn på barnen: "Lee, Liam, Heaven och Chanelle" (jag veeeeet...) började en av fröknarna medan hon pekade på barnen. Sedan vände hon sig glatt till Gustav:

- Gustav! Kan du säga Tyra? Gustav! Säg Tyyyyyra!

- Hora! svarade gustav glatt. Hoooooora! Hooooooooora!

- Visst är han väl duktig? undrade fröken.

Sure.