torsdag 11 december 2008

Nu ska jag spendera lottovinsten!

Frågan är vad jag ska göra för den hiskeliga summan? Jag har redan vunnit en gång på Triss den här veckan så frågan är om det är tredje gången gillt om jag byter ut lottovinsten mot nya lotter. Det kanske är som storvinsten kommer?

Eller borde jag ta vinsten och spendera den på något mer hållbart. Ett lypsyl kanske? Fast det är ju inte så hållbart förstås.

Vad kan man göra mer för 23 riksdaler som man inte hade innan? Nu ignorerar vi det faktum att det kostade 40 kronor att lämna in själva kupongen så egentligen ligger jag 17 kronor back.

Har ni några förslag? Två tialotter? En take away-latte? Lägga till två spänn för en triss?

9 kommentarer:

Petra C sa...

Du får ett tips på vad min man skulle ha sagt. Köp refresher. Alltså såna där citronkolor.

Jag skaffade mig en PT sa...

Godis är ju alltid ett bra tips men jag har en rotfyllning som väntar nästa vecka. Vågar inte chansa med den temporära fyllningen, dessvärre!

En liten bit mörk choklad iofs...

Petra C sa...

Nä, seg kola passar inte så bra ihop med temporära fyllningar.

Om du vill köpa något att äta så fråga en gammal tant med löständer vad som går bra.

hönsmamman sa...

Jag röstar på triss. Min man vann på tipset i lördags - hela 4 kronor! (han vann 84 men hade satsat 80 så jag räknar ren vinst här *S*)

Jag skaffade mig en PT sa...

Räknar vi ren vinst här så ligger jag 17 kronor minus. Så jag räknar inte så.

Popprinsessan sa...

Vad blev det? Vad blev det? Jag röstar på triss om det inte är för sent :-)

Jag skaffade mig en PT sa...

En triss får det bli!

Jenny sa...

Det kostade 23 kr för tipset.Tack.

moi sa...

Ny bil? Ett hus?
Räcker inte?? Nähä, köp en triss då ;P