söndag 7 december 2008

Min man och jag kör GI-hardcore

Nu har även jag hakat på GI-trenden men eftersom jag är en kommandomamma kör jag hardcore - LCHF- Low Carb High Fat. Principen är att man utesluter så gott som alla kolhydrater - även de långsamma till skillnad från GI. Energin kommer istället från protein och fett.

Det funkar - för mig. Jag är i och för sig nöjd med alla dieter som tillåter vin och kaffe.

Maken kombinerar LCHF med extra mackor, pasta, läsk och majs.

Om ett år kommer han att se ut som Elvis Presley. Och jag som Priscilla .

3 kommentarer:

dynamit sa...

Ohmy. Jag börjar med GI imorgon. Så idag kör jag sista racet. Äter massor med bröd, pasta och socker. Skönt.

Chrissan sa...

Bra! Nu kör vi hårt!

hönsmamman sa...

Jag kör (körde) oxå LCHF o det gick skitbra, aldrig varit så mätt i hela mitt liv samtidigt som jag gick ner i vikt.